mandag 24. november 2014

Blomekranslue





Det er ikke lett å ta bilde av seg selv, men i dag skinner sola og da Må jeg bare prøve.
Denne lua har ventet på fotovær/lys i mange dager nå, men det har regnet og regnet og.... ja, kort sagt ikke vært verken vær eller lys til fotografering. 
Så får jeg tåle at bildene ble litt rare i snittet og at lua sitter en smule snålt på hodet mitt. 


Jeg liker så godt å strikke mønster med mange farger. Det skjer noe hele tiden og øyet får glede av mange farger, - det blir aldri kjedelig.
I fjor strikket jeg blomekransvottene og da jeg oppdaget at Tori Seierstad hadde laget et luemønster som hørte til var jeg helt sikker på at denne skulle jeg ha.



Jeg strikket to par blomekransvotter i fjor, disse her med mørk bunn i tynt garn og et par i tykkere garn med lys bunn. 
Nå tror jeg sannelig jeg vil strikke lue til  de lyse vottene også.



Garnet jeg har brukt er tynt ullgarn i forskjellige kvaliteter.
Pinner nr. 2,5 på vrangborden og nr. 3 på mønsterstrikken.
Og mønsteret er som nevnt Blomekrans av Tori Seierstad




5 kommentarer:

  1. Vakre farger, Marit! Bare å vente på snøen, nå :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefint sett! Takk for hyggelig kommentar hos meg!

    Ha en fin tirsdag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig :)
    Vakre farger :)
    Håper du får en flott dag :)

    SvarSlett
  4. Så flotte fargar du har brukt, og så nydeleg mønster :)

    SvarSlett
  5. Så utrolig fine farger du har satt sammen her, riktig så vakkert ble det :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar,
jeg setter stor pris på hver eneste en.